Po otrzymaniu produktu prosimy w pierwszej kolejności o zapoznanie się z instrukcją dołączoną do przesyłki.
Prosimy zachować instrukcję obsługi na przyszłość.
- Przed rozpoczęciem zabawy należy zaznajomić dziecko z budową i obsługą pojazdu. Musi ono wiedzieć jak ruszać z miejsca, jak prowadzić i jak zatrzymać pojazd.
- Pojazd na akumulator hamuje na skutek zdjęcia nogi z pedału gazu lub w przypadku pojazdów 2.4 Ghz z pilotem po wciśnięciu przycisku STOP na pilocie.
- Zabawka musi być użytkowana z zachowaniem środków ostrożności, nie zachowanie środków ostrożności może skutkować upadkiem lub spowodować zdarzenie skutkujące obrażeniami u siebie i osób trzecich.
- Należy stosować wyposażenie ochronne typu kask, ochraniacze na kolana, ochraniacze na łokcie.
- Nie wolno bawić się pojazdem podczas burzy i deszczu. Nie wolno bawić się pojazdem na żwirze, piasku czy błocie, może to skutkować dostaniem się piasku lub żwiru do silników czy włączników i ich zabrudzeniem i uszkodzeniem.
- Przed każda jazdą należy sprawdzić prawidłowość mocowania elementów oraz kół nie zastosowanie się do tego może skutkować upadkiem lub wypadkiem.
- Zabawa za pomocą pilota sterowania musi odbywać się z bezpiecznej odległości.
- Nie zwierać zacisków zasilania akumulatora.
- Przecierać wilgotną szmatką i wyczyścić po każdym użyciu. Przed przecieraniem odłączyć zasilanie.
- Pojazd powinien być przechowywany w stanie suchym i czystym. Pojazd należy przechowywać z odłączonym akumulatorem w suchym, czystym i ciepłym miejscu.
- W przypadku, gdy pojazd posiada koła pompowane należy napompować koła do ciśnienia zalecanego na oponie.
- Opony należy pompować pompką ręczną nie używać kompresora - może to uszkodzić oponę.
- Optymalna temperatura otoczenia dla zabawy pojazdem +12 C
- Zasady przechowywania i eksploatacji akumulatora opisane są w dalszej części strony.
W przypadku pojazdów z możliwością zdalnego sterowania pod siedzeniem znajduje się jeden przewód będący anteną ( najczęściej zakończony jest metalowym oczkiem), ten przewód należy przykręcić pod wkręt, aby był jak najbardziej rozwinięty - wówczas pojazd będzie miał większy zasięg pilota. Nie należy tego przewodu podłączać na żadnego źródła zasilania może to spowodować uszkodzenie układu zdalnego sterowania.
Uwaga każdy pojazd do transportu posiada odłączony akumulator. Po zmontowaniu należy go zmontować i podłączyć akumulator.
Każdy pojazd posiada włącznik ON/OFF po podłączeniu akumulatora należy go ustawić w pozycji ON - włączony.
Najczęściej akumulator znajduje się pod siedzeniem pojazdu - należy wówczas zdjąć lub odkręcić siedzenie ewentualnie pokrywę pod siedzeniem i podłączyć akumulator poprzez podłączenie złączek lub podłączenie przewodów do terminali na akumulatorze.
W niektórych pojazdach akumulator może znajdować się pod maską - wówczas należy odkręcić wkręty, zdjąć maskę i podłączyć akumulator lub złączkę - w zależności od modelu.
INSTRUKCJA OBSŁUGI I UŻYTKOWANIA ZASILACZA:
- Zasilacza tego urządzenia można używać tylko w pomieszczeniach zamkniętych. Korzystaj jedynie z zasilacza dostarczonego wraz z produktem, nie używaj innych zasilaczy.
- Nie używaj uszkodzonego zasilacza i nie próbuj takiego zasilacza naprawiać samodzielnie.
- Nie narażaj zasilacza na działanie wody ani żadnych czynników fizycznych. regularnie sprawdzaj, czy zasilacz, jego kabel i wtyczka nie są uszkodzone.
- Nie ciągnij za przewód, nie szarp za przewód, należy chronić zasilacz przed upadkiem - może to skutkować jego uszkodzeniem.
- Każdy zasilacz posiada na jego obudowie tabliczkę z jego modelem, napięciem i innymi ważnymi informacjami.
- Po naładowaniu pojazdu należy niezwłocznie odłączyć zasilacz od źródła zasilania, pozostawienie go w źródle zasilania może doprowadzić do jego uszkodzenia.
INSTRUKCJA OBSŁUGI I UŻYTKOWANIA AKUMULATORÓW:
- Nie należy zmieniać sposobu podłączenia akumulatora samemu, należy to zlecić serwisowi lub elektrykowi.
- Samodzielna zmiana sposobu podłączenia może uszkodzić układy oraz silniki.
Poniżej instrukcja obsługi, eksploatacji akumulatora oraz sposobów jego podłączenia.
Instrukcja otwiera się w PDF niezbędny jest to tego ACROBAT READER lub inny program czytający format PDF
To jest dokument PDF - do pobrania - prosimy kliknąć aby pobrać plik:
Instrukcja obsługi akumulatorów
Podłączenie przewodów do akumulatora ilustruje poniższy rysunek:
TABELA SPADKU NAPIĘĆ AKUMULATORÓW:
Pole niebieskie - stan akumulatora prawidłowy.
Pole białe - stan akumulatora prawidłowy.
Pole czerwone - pojazd potrzebuje ładowania.
INSTRUKCJA OBSŁUGI PILOTA 2.4 G
Wersja 1 parowania - zależy od wersji dołączonego pilota do pojazdu:
Pilot posiada guzik STOP. W trakcie jazdy manualnej / zdalnej włączenie guzika STOP spowoduje natychmiastowe zatrzymanie pojazdu ( w zależności od modelu)
Przy pierwszym użyciu postępuj zgodnie z instrukcją :
1. Włącz guzik zasilania ( lub przekręć kluczyk) pojazdu znajdujący się na pulpicie auta
2. Włącz przycisk parowania ( CODE ) znajdujący się na pilocie i przytrzymaj go do czasu aż kontrolka przestanie mrugać , co będzie oznaczać że auto zostało połączone zdalnie z pilotem i można za jego pomocą sterować autem.
3. Jeśli kontrolka na pilocie świeci się cały czas wyłącz i włącz ponownie guzik zasilania i powtórz czynności z punktu (2)
4. Gdy pojazd zostanie raz sparowany z danym egzemplarzem pojazdu pilot będzie działał.
5. Jeśli pilot nie działa należy wymienić baterie i ponownie sparować pojazd z pilotem
6. W czasie jazdy możesz wybrać na pilocie bieg na którym chcesz by pojazd się poruszał , Każdy z biegów oznacza inną prędkość pojazdu załączony bieg jest widoczny na kontrolkach ( diodach) znajdujących się na pilocie nad przełącznikiem PRZÓD / TY
7. Używając przełączników PRZÓD / TYŁ , LEWO/PRAWO możesz kontrolować kierunek jazdy
8. Pilot posiada guzik STOP. W trakcie jazdy manualnej / zdalnej włączenie guzika STOP spowoduje natychmiastowe zatrzymanie pojazdu ( w zależności od modelu)
Wersja 2 parowania - zależy od wersji dołączonego pilota do pojazdu:
Przy pierwszym użyciu postępuj zgodnie z instrukcją :
1. Włącz guzik zasilania ( lub przekręć kluczyk) pojazdu znajdujący się na pulpicie auta
2. Włącz przyciski przód+tył ( jednocześnie) znajdujące się na pilocie i przytrzymaj go do czasu aż kontrolka przestanie mrugać , co będzie oznaczać że auto zostało połączone zdalnie z pilotem i można za jego pomocą sterować autem.
3. Jeśli kontrolka na pilocie świeci się cały czas wyłącz i włącz ponownie guzik zasilania i powtórz czynności z punktu (2)
4. Gdy pojazd zostanie raz sparowany z danym egzemplarzem pojazdu pilot będzie działał.
5. Jeśli pilot nie działa należy wymienić baterie i ponownie sparować pojazd z pilotem
6. W czasie jazdy możesz wybrać na pilocie bieg na którym chcesz by pojazd się poruszał , Każdy z biegów oznacza inną prędkość pojazdu załączony bieg jest widoczny na kontrolkach ( diodach) znajdujących się na pilocie nad przełącznikiem PRZÓD / TY
7. Używając przełączników PRZÓD / TYŁ , LEWO/PRAWO możesz kontrolować kierunek jazdy
8. Pilot posiada guzik STOP. W trakcie jazdy manualnej / zdalnej włączenie guzika STOP spowoduje natychmiastowe zatrzymanie pojazdu ( w zależności od modelu)
UWAGA:
1.Pilot może być obsługiwany wyłącznie przez osobę dorosłą .
2.Sterując pilotem nie należy przekraczać odległości 10 m od pojazdu
3. Przed pierwszym użyciem pilota zapoznaj się z instrukcją
4. Gdy nie używasz pilota powinien być on wyłączony by nie rozładowywał znajdujących się w nim baterii
5. Proszę zwracać uwagę by pilot nie został zamoczony lub zapiaszczony, może to spowodować trwałe uszkodzenie pilota
6. Gdy pojazdem nie można sterować za pomocą pilota z odległości mniejszej niż 3 m należy wymienić znajdujące się w nim baterie (2 sztuk AAAi 1,5 V)
Nie nadal nie udaje się sparować pilota - zobacz dział montażu:
Pojazdy lakierowane:
Po otrzymaniu pojazdu lakierowanego może istnieć konieczność wypolerowania lakieru. Pojazd do transportu zabezpieczony jest folią po jej zdjęciu może być konieczne wypolerowanie lakieru w celu osiągnięcia idealnej gładkości i efektu jak w prawdziwym samochodzie. Można w tym celu używać środków do polerowania ( polecamy Pastę do polerowania firmy BOLL model B200) i miękkiej ściereczki polerskiej. Po wykonaniu takiego zabiegu lakier będzie miał wygląd zbliżony do lakieru na prawdziwym aucie. Warunkiem zachowania takiego stanu jest dbanie o lakier i o cały pojazd.
Pojazdy plastikowe w kolorze czarnym:
Po otrzymaniu pojazdu w kolorze czarnym może istnieć konieczność wypolerowania karoserii. Pojazd do transportu zabezpieczony jest folią po jej zdjęciu może być konieczne wypolerowanie karoserii w celu osiągnięcia idealnej gładkości i efektu jak w prawdziwym samochodzie. Można w tym celu używać środków do polerowania ( polecamy środek K2 SPECTRUM to unikalny quick detailer oraz wosk w płynie) i miękkiej ściereczki polerskiej. Po wykonaniu takiego zabiegu na karoserii nie będą widoczne ryski oraz będzie bardziej odporny na plamy po dotknięciu karoserii.
Informacje oraz OSTRZEŻENIA dotyczące eksploatacji pojazdów: